مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:072020-05-03اقتصادي

وضعیت «نهبندان» بحرانی شد/ شناسایی 20 کانون آلوده به ملخ


شهرستان نهبندان در موضوع ورود و هجوم ملخ های صحرایی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

- مجید بیکی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نهبندان به ورود ملخ های به شهرستان نهبندان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ملخ های صحرایی در نهبندان در مرحله تخم ریزی هستند وهمزمان با تولید تخم ها، حجم وسیعی از ملخ ها این شهرستان را در بر خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان نهبندان در موضوع ورود و هجوم ملخ های صحرایی در وضعیت بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون 20 کانون آلوده به ملخ صحرایی در نهبندان شناسایی شده است.

فرماندار نهبندان با اعلام اینکه حجم سطح آلوده در روز های آینده و بعد از پایان مرحله اول تخم ریزی ملخ ها بیشتر می شود، بیان داشت: تاکنون 32 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان به ملخ های صحرایی آلوده شده است.

بیکی عنوان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر مراتع سبز، رطوبت کافی در حاشیه رودخانه های قدیمی، مسیل ها و دشت های دارای خاک نرم، وجود دارد که محیط مناسبی برای تخم ریزی آفت است و امسال نیز حجم هجوم ملخ ها با توجه به رطوبت زمین بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه کار مبارزه با ملخ صحرایی به وسیله سه دستگاه یو ال وی و یک دستگاه تراکتور در نهبندان در حال انجام است، تصریح کرد: هر ملخ 200 تخم می گذارد در صورتی که اکنون با این آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت «نهبندان» بحرانی شد/ شناسایی 20 کانون آلوده به ملخ

وضعیت «نهبندان» بحرانی شد/ شناسایی 20 کانون آلوده به ملخ