مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-05-03اقتصادي

صنوبرکاری در 2 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری


رییس اداره جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح زراعت چوب صنوبرکاری شده است، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس اداره جنگل کاری منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در راستای اجرای طرح زراعت چوب صنوبرکاری شده است، در صدد هستیم تا 2 سال آینده این میزان را به 500 هکتار افزایش دهیم.

علی حسین امینی در گفت وگو با ایسنا در خصوص زراعت چوب در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در چشم ‍ انداز برنامه ششم توسعه پوششی گیاهی از 0.

17 درصد باید به 0.

25 درصد برسد، به همین منظور برای افزایش سرانه فضای سبز و جنگل در کشور زراعت چوب در دستور کار قرار گرفت.

رییس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زراعت چوب موجب افزایش پوش گیاهی و حمایت از عرصه های جنگلی می شود، چوب تولیدی حاصل از اجرای طرح زراعت چوب، مواد اولیه صنایع سلوزی را تامین و موجب جلوگیری از قطع درختان جنگلی خواهد شد.

وی اشتغال و درآمدزایی را باتوجه به افزایش 2 تا 3 برابری قیمت چوب در سال از مزایای زراعت چوب عنوان کرد و گفت: بهره برداران می توانند از این طریق نسبت به درآمدزایی اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنوبرکاری در 2 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

صنوبرکاری در 2 هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری