مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 08:002020-05-03پزشكي

پرهیز از مصرف ترکیبات غذایی محرک در مبتلایان به کرونا


پزشک متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پرهیز از مصرف ترکیبات غذایی محرک نظیر ادویه ها و سرخ کردنی ها در بیماران مبتلا به کووید 19 به دلیل مشکلات تنفسی ضروری است.

- ایسنا/خراسان شمالی پزشک متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پرهیز از مصرف ترکیبات غذایی محرک نظیر ادویه ها و سرخ کردنی ها در بیماران مبتلا به کووید 19 به دلیل مشکلات تنفسی ضروری است.

دکتر محمد رضا جلیلوند در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: مبتلایان به بیماری کووید 19 بهتر است به علت ضعف در زمان بیماری، از انواع حبوبات، میوه ها، سبزی های تازه و مواد پروتیینی با هضم بیشتر استفاده کنند.

وی نوشیدن مایعات کافی در بیماران مبتلا را مهم و ضروری اعلام و اظهارکرد: با شروع علایم بیماری، استفاده از آب، آبمیوه های طبیعی، چای رقیق و انواع سوپ های سبک توصیه می شود.

جلیلوند در خصوص نیاز بدن به غذا در هنگام تب عنوان کرد: با بالا رفتن یک درجه سانتیگراد حرارت بدن، متابولیسم نیز افزایش یافته و نیاز به مواد غذایی بیشتر می شود که در این شرایط بهتر است آب، مایعات و غذا در حجم کم و دفعات بیشتر مصرف شود.

وی توضیح داد: در هنگام تب ممکن است سدیم و پتاسیم به مقدار زیادی به شکل تعریق از بدن دفع شود، بنابراین اضافه کردن نمک در حد اعتدال به غذاها و استفاده از سبزی ها در پخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از مصرف ترکیبات غذایی محرک در مبتلایان به کرونا

پرهیز از مصرف ترکیبات غذایی محرک در مبتلایان به کرونا