مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 09:362020-05-03پزشكي

آیا نمک خاصیت میکروب زدایی دارد؟


سبزیجات از موادی است که علاوه بر توصیه های همیشگی برای مصرف آن ها در روزهای کرونایی طرفداران بیشتری پیدا کرده اند، و دانستن نکاتی مانند این که نمک خاصیت انگل زدایی و میکروب کشی ندارد خالی از لطف نیست.

- ، چند نکته مهم برای ضدعفونی کردن صحیح سبزیجات در این مطلب جمع آوری شده است که به شما برای شست و شوی بهتر کمک می کند تا با خیال آسوده سبزیجات را مصرف کنید.

نمک خاصیت انگل زدایی و میکروب زدایی ندارد اولین و عمومی ترین روش، استفاده از نمک در شستشو می باشد که مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با نمک گفت: نمک خاصیت انگل زدایی و میکروب زدایی ندارد اما توانایی بسیار خوبی برای خارج کردن سموم آفت کش سطحی از سبزی ها و میوه ها دارد.

عطاالله شکوری ادامه داد: با آزمایش هایی که در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه انجام دادیم به نتایج جالبی رسیدیم آن هم اینکه استفاده از یک تا دو قاشق غذاخوری نمک داخل سینک ظرفشویی پر از آب، می تواند تا حد زیادی سموم آفت کش سطحی را از میوه و سبزی خارج کند زیرا از نظر علمی نمک، حالت قطبی شدن آب را زیاد تر می کند و این کار باعث می شود سموم و آفت کش ها به راحتی در محلول آب و نمک حل شده و از سبزی ها و میوه ها جدا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نمک خاصیت میکروب زدایی دارد؟

آیا نمک خاصیت میکروب زدایی دارد؟