مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 06:102020-05-04اقتصادي

30 سد گابیونی و ملاتی در بیجار در دست احداث است


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار گفت: در راستای مدیریت بهینه منابع آب و خاک کار احداث 30 سد گابیونی و ملاتی از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده است.

- قدیر آریان در گفت و گو با خبرنگار مهرف اظهار داشت: اجرای این طرح ها نقش موثری در مدیریت بهتر منابع آب و خاک دارد و موجب افزایش تولید و کشاورزی پایدار می شود.

وی افزود: این سدها که در دو حوزه قره طوره و سد گلبلاغ بیجار اجرا شده از نوع ملاتی، گابیونی و خشکه چین هستند و برای اجرای آنها یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار ادامه داد: فاز اول این پروژه ها با 480 میلیون تومان اعتبار و حجم هزار 530 متر مکعب در حال اجرا است و برای فاز دوم هم با حجم سه هزار 300 متر مکعب، یک میلیارد و 220 ملیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ذخیره ملی هزینه شده است.

آریان یادآور شد: همچنین طرح های آبخیزداری در راستای پدافند غیرعامل بسیار ارزشمند هستند و این سدها علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک می توانند در افزایش ذخایر زیرزمینی موثر باشند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند، بیان کرد: با بهره برداری از این سدها بیش از 20 روستا از مزایای آن بهره مند خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 سد گابیونی و ملاتی در بیجار در دست احداث است

30 سد گابیونی و ملاتی در بیجار در دست احداث است