مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 06:462020-05-04اجتماعي

نقشه ماهواره ای رطوبت خاک در ایران منتشر شد/ آخرین وضعیت دریاچه گندم بریان


اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران نقشه ماهواره ای رطوبت خاک در کشور را پس از بارندگی های فروردین ماه 99 منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، وضعیت رطوبت خاک کشور از طریق داده های ماهوارهSMOS ‎‏ استخراج شده و مورد تحلیل قرار گرفته است.

اداره کل سنجش از دور سازمان فضایی ایران به منظور صحت سنجی اطلاعات به دست آمده، از منحنی ها و نقشه های سازمان هواشناسی و ‏مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران استفاده کرده است.

‏ کلیه پردازش های لازم که به منظور تهیه نقشه رطوبت خاک از طریق ماهواره ‏‎SMOS‏ صورت گرفته، در برنامه ‏SNAP‏ و ‏ArcGIS‏ انجام شده اند.

‏ تحلیل نقشه رطوبت خاک نقشه ماهواره ای زیر که مربوط به تحلیل رطوبت خاک در بازه زمانی پایان فروردین ماهه 99 می شود، نشان می دهد که بالاترین درصد رطوبت خاک که توسط ‏SMOS‏ به دست آمده در این تاریخ حدود 0.

79 است.

این داده ها با بررسی وضعیت بارش کل کشور در حد فاصل تاریخ 29 تا 31 ‏فروردین ماه، از طریق سایت سازمان هواشناسی ایران به دست آمده است.

پهنه بندی بارش 24 ساعته در استان های کشور منتهی به 29 فروردین نقشه فوق میزان بارش بالایی را در منطقه استان کرمان و شمال سیستان و بلوچستان نشان می دهد.

‏ تاثیر این بارش در نقشه رطوبت خاک نشان داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه ماهواره ای رطوبت خاک در ایران منتشر شد/ آخرین وضعیت دریاچه گندم بریان

نقشه ماهواره ای رطوبت خاک در ایران منتشر شد/ آخرین وضعیت دریاچه گندم بریان