مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 07:052020-05-04اجتماعي

خطر کوچ کرونا با عشایر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، با وجود اینکه عشایر آذربایجان شرقی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، کوچ از قشلاق به ییلاق را یک ماه به تاخیر انداخته اند، اما دغدغه احتمال انتقال ویروس از مناطق گرمسیر به سردسیر و ارتفاعات در حین اقامت در اُبا - محل چادر زدن و اسکان عشایر - همچنان ذهن همه را درگیر کرده است.

ضرورت اتخاذ تدابیر جدی مقابله با شیوع کرونا در بین جمعیت عشایری به ویژه زمانی دوچندان می شود که بدانیم کوچروها نقش بسزایی در تولید مواد لبنی و دامی دارند، به گونه ای که عشایر آذربایجان شرقی سالانه حدود 12 هزار تن گوشت قرمز، 35 هزار تن شیر و 2 هزار تن پشم تولید می کنند.

جمعیت عشایر آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی 13 هزار و 295 خانوار بالغ بر 70 هزار و 577 نفر و در دوره قشلاقی 8 هزار و 97 خانوار با 43 هزار و 857 نفر است که در قالب 2 ایل قره داغ و شاهسون و 9 طایفه مستقل در دوره ییلاقی و 7 طایفه مستقل در دوره قشلاقی شکل گرفته اند که در صورت مراعات نکردن توصیه های بهداشتی شاهد گسترش بیماری خواهند شد.

عشایر آذربایجان شرقی همچنین حدود 20 درصد جمعیت دام سبک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی و لبنی بر عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر کوچ کرونا با عشایر

خطر کوچ کرونا با عشایر