مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-05-04اقتصادي

طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری اجرا می شود


مهرداد جوادی روز دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان کیار تاکید کرد: برای تهیه این طرح 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

وی افزود: با تهیه طرح مطالعاتی و مرمت قلعه تاریخی صمصام السلطنه شلمزار ،عملیات بازسازی این بنای ارزشمند تاریخی انجام می شود.

جوادی تصریح کرد: از سال 1386 تاکنون 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای مرمت ستون های سنگی، استحکام بخشی و کلاف کشی، اجرای کف فرش آجری، گچ کشی و سفیدکاری، احداث سرویس های بهداشتی، اجرای تاسیسات الکتریکال و مکانیکال و مرمت بام و عایق کاری قلعه شلمزار هزینه شده است.

وی یادآور شد: براساس برآوردهای صورت گرفته اعتبار مورد نیاز برای مرمت قلعه شلمزار حداقل 60 میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل محوطه سازی، کف فرش، نازک کاری، اجرای تاسیسات لوله کشی، نورپردازی و حفاظتی، ساخت و نصب متعلقات چوبی در و پنجره، تکمیل و مرمت نمای آجری سنتی و همچنین تکمیل حوض مهمترین عملیات مورد نیاز برای تکمیل بنای قلعه شلمزار به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا،قلعه تاریخی صمصام السلطنه شلمزار با 2 هزار مترمربع وسعت و 500 مترمربع زیربنا در شمال غرب شلمزار و در 45 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

طرح مرمت قلعه شلمزار چهارمحال و بختیاری اجرا می شود