مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 07:202020-05-04اقتصادي

حجره های آسیب دیده سرای تقوایی در مجموعه بازار اراک مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرمت قسمت های تخریب شده بازار اراک در فرصت مناسب با مشارکت مالکین انجام می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، علیرضا ایزدی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت بناهای تاریخی استان مرکزی اظهار کرد: طی انعقاد تفاهم نامه با مالکین حجره های آسیب دیده سرای تقوایی در مجموعه تاریخی بازار اراک،  این حجره ها به صورت مشارکتی مرمت می گردد.

وی افزود: بر این اساس میزان 50 درصد اعتبار مورد نیاز جهت مرمت توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و 50 درصد مابقی توسط مالکین تأمین خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه مرمت قسمت های تخریب شده بازار در فرصت مناسب انجام می شود، گفت: تمهیدات و اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تخریب بیشتر و کمک به حفظ بناهای مجاور انجام شد تا در فرصت مناسب مرمت کامل صورت گیرد.

    ایزدی  اظهار کرد: در اثر بارندگی در فروردین ماه سال جاری در شهر اراک  4 واحد تجاری در سرای تقوایی بازار اراک  دچار تخریب و آسیب شده بود و  این تخریب عمدتا در ضلع شرقی مشرف به حیاط پشتی سرای تقوایی ایجاد شده به طوری که دیوار ضلع شرقی مغازه ها فرو ریخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجره های آسیب دیده سرای تقوایی در مجموعه بازار اراک مرمت می شود

حجره های آسیب دیده سرای تقوایی در مجموعه بازار اراک مرمت می شود