مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 07:262020-05-04حوادث

10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال از منزلی در زنجان کشف شد


سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دستگاه از یک منزل مسکونی به دست آمد و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان اموال تملیکی استان شد.

وی، ارزش تقریبی دستگاه های کشف و ضبط شده را 800 میلیون ریال اعلام و اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.

رحمتی با تاکید بر اینکه این دستگاه ها علاوه بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدر رفت انرژی شده و به شبکه برقی استان و کشور نیز آسیب وارد می کند، اظهار داشت: برای خرید دستگاه ماینر که به صورت غیرقانونی نیز وارد می شود، ارز زیادی از کشور خارج می شود که به همین جهت پلیس با عاملان آن به شدت برخورد کرده و دستگاه های کشف شده را نیز توقیف می کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه ای که برای استخراج هر واحد بیت کوین به تولید 72 مگاوات ساعت برق نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال از منزلی در زنجان کشف شد

10 دستگاه استخراج ارز دیجیتال از منزلی در زنجان کشف شد