مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 08:252020-05-04سياسي

فضای مجازی توجهی به حقوق کودکان و نوجوانان ندارد/ بستری مناسب برای سوء استفاده


یک آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی گفت: فضای مجازی به عنوان یک فرآیند بدون نظارت، نه تنها توجهی به حقوق کودکان و نوجوانان ندارد، بلکه با روش های تهاجمی، - اهمیت و تأثیر رسانه ها در دنیای امروز کودکان و نوجوانان موضوعی مهم در مباحث علمی و اجتماعی است.

علاقه کودکان به رسانه ها، به ویژه فضای مجازی با توجه به تأثیرپذیری سریع و عمیق تر آنان سبب بروز نگرانی هایی برای والدین شده است.

در شرایطی که والدین مجبور هستند برای تأمین معیشت زندگی، فرصت کمتری را با فرزندان شان بگذارند، رسانه ها به ویژه فضای مجازی این رسالت را برعهده دارند.

استفاده مفرط رسانه ها به ویژه فضای مجازی سبب آسیب های بسیاری می شود که انزواگزینی و خیال پردازی، افت تحصیلی، آسیب فرهنگی و شخصیتی، پرخاشگری و تنش زایی، کاهش کاهش میزان مطالعه و زیان های جسمی از مهم ترین نگرانی های موجود است.

هر انسانی حق دارد که برای آگاهی و دریافت اطلاعات به رسانه ها مراجعه کند و براساس میزان علائقش به اطلاعات مورد نیازش دسترسی داشته باشد، در کنار این موضوع کودکان هم برای استفاده از رسانه ها به ویژه فضای مجازی حقوقی دارند که این موضوع قابل بحث و بررسی است.

مجید ابهری آسیب شناس و رفتارشناس اجتماعی معتقد است فضای مجازی در کشورمان به هیچ عنوان مجاز برای ورود کودکان بدون نظارت و کنترل و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضای مجازی توجهی به حقوق کودکان و نوجوانان ندارد/ بستری مناسب برای سوء استفاده

فضای مجازی توجهی به حقوق کودکان و نوجوانان ندارد/ بستری مناسب برای سوء استفاده