مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 17:162020-05-04پزشكي

280 بسته تجهیزات حفاظت فردی به ماماهای بندرعباس اهدا شد


رییس انجمن علمی مامایی هرمزگان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز جهانی ماما، اظهار داشت: گروه مامایی در بحران کرونا همگام با دیگر گروه های درمان تلاش بسیاری در جهت خدمت به بیماران داشته است.

آسیه پرمهر یابنده بیان داشت: از همین رو نیز به منظور تجلیل از تلاش های گروه مامایی در بحران کرونا و به مناسبت گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما، 280 بسته تجهیزات حفاظتی شامل ماسک و شیلد در اختیار ماماهای شاغل در حوزه بهداشت و درمان و دفاتر کار مامایی بندرعباس قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش و وظیفه مهم ماماها در جهت حفظ جان مادر و کودک، گفت:ماما وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت، نه فقط برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد و ضامن سلامت خانواده ها است.

پرمهریابنده شمار ماماهای فعال در مجموع بهداشت و درمان هرمزگان را بیش از 600 نفر اعلام کرد و افزود: مامایی در این استان به دلیل وسعت هرمزگان، تراکم کم جمعیت و شیوع بیشتر برخی بیماری های زمینه ای همچون تالاسمی، از جمله شغل های سخت حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

پنجم ماه می (پانزدهم اردیبهشت) از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی روز جهانی ماما اعلام شده است و هر سال این روز با هدف دعوت از همه ماماها برای کاهش مرگ و میرهای ناشی از زایما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

280 بسته تجهیزات حفاظت فردی به ماماهای بندرعباس اهدا شد

280 بسته تجهیزات حفاظت فردی به ماماهای بندرعباس اهدا شد