مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 18:352020-05-04اقتصادي

افزایش سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی ایران


چند سالی است که موتور توسعه تجدیدپذیرها فعال شده و شاهد توجه دولت به این بخش هستیم؛ به گونه ای که ظرفیت درحال بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر کشور تا پایان فروردین ماه به 823 مگاوات رسید و 513 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نیز در حال احداث است که درصورت احداث .

- چند سالی است که موتور توسعه تجدیدپذیرها فعال شده و شاهد توجه دولت به این بخش هستیم؛ به گونه ای که ظرفیت درحال بهره برداری نیروگاه های تجدیدپذیر کشور تا پایان فروردین ماه به 823 مگاوات رسید و 513 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر نیز در حال احداث است که درصورت احداث آنها ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر به بیش از 1000 مگاوات خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرده ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی تحت تاثیر نصب تاسیسات فوتوولتاییک خورشیدی در خانه ها، ساختمان ها و صنعت، تا پنج سال دیگر 50 درصد رشد خواهد کرد.

در این راستا با توجه به این که ضریب بار تولیدی این نیروگاه ها در ایران نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، دولت درصدد توسعه بیش تر این انرژی پاک است و طبق برآوردها بیش از 150 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه های خورشیدی در کشور وجود دارد.

پتانسیل های بالای انرژی های تجدیدپذیر همراه با رویکرد مثبت دولت موجب شده که اخیراً با رشد فزاینده این انرژی مواجه باشیم، انرژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی ایران

افزایش سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی ایران