مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 03:562020-05-05اجتماعي

نخستین موزه طب کشور در ارومیه ایجاد می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت:با مرمت و احیای ساختمان طب ارومیه نخستین موزه طب کشور در این شهر ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلیل جباری دوشنبه شب در نشست مشترک با دانشگاه ارومیه از همکاری دانشگاه برای مرمت و احیای بناهای تاریخی واقع در محوطه پردیس دانشگاه اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تاکنون در چندین مرحله نسبت به مرمت و احیای ساختمان های قدیمی این پردیس دانشگاهی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نخستین دانشکده پزشکی کشور در ارومیه ایجاد شده است از این رو مقرر شد تا نخستین موزه طب کشور در این مکان راه اندازی شود که فعلاً کار راه اندازی موزه در مرحله جمع آوری آثار قرار دارد.

جباری با بیان اینکه برای مرمت ساختمان طب ارومیه 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است اضافه کرد: این ساختمان در دو طبقه و به مساحت حدود 460 مترمربع بوده و در سال 1384 در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبتی 14976 به ثبت رسیده است و قدمت این بنا به اواخر دوره قاجار می رسد.

رحیم حب نقی، رییس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه تاکنون در حد توان سعی کرده است همکاری های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی استان انجام دهد، تصریح کرد: حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی وظیفه همه مردم بوده و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین موزه طب کشور در ارومیه ایجاد می شود

نخستین موزه طب کشور در ارومیه ایجاد می شود