مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-05-05بين الملل

تحلیلگر عراقی: انصراف «الکاظمی» از نخست وزیری بعید است


مدیر خبرگزاری عراقی «النخیل» با اشاره به اینکه سهم خواهی سیاسیون و برخورد دوگانه و ناعادلانه مصطفی الکاظمی با احزاب سیاسی، مهمترین عوامل تاخیر در تشکیل کابینه او است، - محمدعلی الحکیم مدیر خبرگزاری النخیل در عراق در گفت وگو با سرویس بین المللی خبرگزاری فارس، با اشاره به دلایل تاخیر در تشکیل کابینه جدید عراق و موانع موجود، احتمال انصراف مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق را بعید دانست اما در عین حال تاکید کرد که وی راه دشواری برای کسب رأی اعتماد برای دولت خود و سپس اداره کشور با پرونده ها و چالش های دشوار فراروی خود در پیش دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود حمایت اولیه گروه های سیاسی شیعی از نخست وزیری مصطفی الکاظمی هنوز توافق نهایی درباره کابینه او حاصل نشده است و دقیقا اختلافات بر سر چیست؟ گفت: مهم ترین اختلاف بر سر سهم خواهی ها در کابینه و درخواست های فلج کننده و تضعیف کننده برخی طرف های سیاسی است.

این در حالی است که در ابتدا همه طرف های سیاسی اعلام کرده بودند که همسو با تظاهرات کنندگان حاضر در خیابان ها، به دنبال تشکیل دولتی غیر حزبی هستند و از دولتی مستقل وتکنوکرات با حضور شخصیت های شایسته و متخصص فرهنگی و سیاسی مردمی در کابینه حمایت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر عراقی: انصراف «الکاظمی» از نخست وزیری بعید است

تحلیلگر عراقی: انصراف «الکاظمی» از نخست وزیری بعید است