مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-05-05اقتصادي

اختصاص نهاده های یارانه دار به خشکه کاران برنج در قیر و کارزین


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین در استان فارس گفت: خشکه کاری برنج به وسیله آبیاری نواری مورد حمایت جهاد کشاورزی است و نهاده‎های یارانه دار به آن اختصاص می‎یابد.

- مهدی همتی سه شنبه 16 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن فصل برنج کاری، اعلام کرد: خشکه کاری برنج به عنوان یکی از روشهای کشت مستقیم است که قابلیت اجرا در مزارع این شهرستان را دارد.

او با بیان اینکه کشت برنج به صورت غرقابی همانند سالهای گذشته با ممنوعیت و محدودیت مواجه است، افزود: بیش 700 هکتار از اراضی مناطق مختلف این شهرستان سابقه شالی کاری و تولید برنج را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با تاکید بر اینکه خشکه کاری راهکاری مهم در رونق و جهش تولید برنج برای دستیابی به جایگاه گذشته قیروکارزین در تولید این محصول ارزشمند خواهد بود،گفت: در سال گذشته برای اولین بار دو هکتار خشکه کاری برنج در قیروکارزین اجرا شده است.

همتی با بیان اینکه تولید در این مزارع رضایت بخش بود و مورد اقبال کشاورزان قرار گرفت، افزود: خشکه کاری یکی از روش های ارزشمند در کاهش میزان مصرف آب و غلبه بر کم آبی ناشی از خشکسالی های اخیر است که موجب کاهش مصرف انرژی و کاسته شدن از زحمت کشاورز نسبت به روش تهیه خزانه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص نهاده های یارانه دار به خشکه کاران برنج در قیر و کارزین

اختصاص نهاده های یارانه دار به خشکه کاران برنج در قیر و کارزین