مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-05بين الملل

توافق خارطوم و جوبا برای حل مناقشه ابیی


خارطوم و جوبا بر لزوم دخالت جدی جهت دستیابی به راه حلی جامع که به درگیری های دو کشور در منطقه ابیی پایان دهد، تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان و سالواکر میاردت، رییس جمهور سودان جنوبی در تماس تلفنی به بررسی حوادث اخیر در منطقه ابیی پرداخته و تاکید کردند، لازم است دخالتی جدی و سریع جهت رسیدن به راه حلی جامع برای درگیری ها در این منطقه طی چند روز آتی انجام شود.

خارطوم روز پنج شنبه بدون اشاره به جزییات از توافق خود با دولت جوبا برای ایجاد راه حلی ریشه ای درباره منطقه ابیی خبر داد.

پس از اتفاقات رخ داده در این منطقه که به کشته شدن چند تن انجامید، محمد حمدان دقلو، معاون رییس شورای حاکمیتی با توت قلواک، مشاور امنیتی رییس جمهور سودان تلفنی گفتگو کرد.

منطقه ابیی از ابتدای سال جاری میلادی شاهد حوادث خشونت آمیز پراکنده ای است که آخرین آنها مربوط به 16 مارس گذشته میان دو گروه اصلی دینکا نقوک و المسیره بود که طبق گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در شورای امنیت در تاریخ 16 آوریل گذشته، به کشته شدن 22 تن ختم شد.

گوترش سه شنبه گذشته به سازمان ملل توصیه کرد، دوره فعالیت نیروهای امنیتی بین المللی در منطقه ابیی را شش ماه تمدید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق خارطوم و جوبا برای حل مناقشه ابیی

توافق خارطوم و جوبا برای حل مناقشه ابیی