مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 10:302020-05-05پزشكي

نابود کردن تومورهای مغزی با داروی اسکیزوفرنی


پژوهشگران مرکز جامع سرطان جانسون دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA Jonsson Comprehensive Cancer Center) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند می توان تومورهای مغز را با استفاده از داروهای بیماری اسکیزوفرنی همراه با پرتو درمانی از بین برد.

- پژوهشگران "مرکز جامع سرطان جانسون دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA Jonsson Comprehensive Cancer Center) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند می توان تومورهای مغز را با استفاده از داروهای بیماری اسکیزوفرنی همراه با پرتو درمانی از بین برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تیمی از محققان مرکز جامع سرطان جانسون کشف کرده اند که استفاده از دارویی که بیشتر برای اسکیزوفرنی استفاده می شود در کنار پرتودرمانی به معالجه بهتر گلیوبلاستوما، یکی از کشنده ترین و تهاجمی ترین تومورهای مغزی کمک می کند.

محققان آمریکایی پس از انجام این کار بر روی موش ها نتایج امیدوار کننده ای را مشاهده کردند و قرار است آزمایش های بالینی انسانی را نیز از تابستان آغاز کنند.

گلیوبلاستوم مولتی فرم(Glioblastoma multiforme) یا GBM یا گلیوبلاستوما شایع ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می کند.

منشا تومور سلول های آستروسیت (نوعی یاخته گلیال) است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابود کردن تومورهای مغزی با داروی اسکیزوفرنی

نابود کردن تومورهای مغزی با داروی اسکیزوفرنی