مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 10:402020-05-05اجتماعي

عشایر از کوچ زودهنگام به استان اصفهان خودداری کنند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لازم است جمعیت عشایر برای گذراندن ییلاق در استان اصفهان از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جمعیت عشایر 53 هزار نفری استان اصفهان اظهار داشت: این جمعیت که بالغ بر 9 هزار و 600 خانوار است، عمدتاً شامل 27 هزار نفر از ایل قشقایی و 24 هزار نفر از ایل بختیاری و دو هزار نفر هم از عرب جرقویه را شامل می شود.

وی افزود: عشایری که از استان های فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد آهنگ سفر به ییلاق را در استان اصفهان می نوازند، در دوازده گلوگاه در شهرستان های فریدونشهر و سمیرم غربالگری می شوند.

کوچ به وقت تقویم تعیین شده مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شیوع کرونا تقویم کوچ این عشایر را به تعویق انداخت، تصریح کرد: عشایری که برای گذراندن ییلاق عازم اصفهان می شوند در 300 کلونی مستقر خواهند شد.

وی بیان داشت: در اردیبهشت ماه هم عشایر جرقویه اصفهان برای گذراندن ییلاق عازم استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سمیرم می شوند.

شیشه فروش اشاره ای به یک میلیون رأس دام عشایر داشت و افزود: این عشایر با ییلاق در مراتع استان اصفهان تولیدات دامی، لبنی، عسل و صنایع دستی را به همراه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر از کوچ زودهنگام به استان اصفهان خودداری کنند

عشایر از کوچ زودهنگام به استان اصفهان خودداری کنند