مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 06:452020-05-06اقتصادي

اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در بشاگرد


مدیرعامل آبفا هرمزگان از اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امین قصمی ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: محدویت منابع آبی و پراکندگی روستاها در شهرستان بشاگرد متغیرهایی بودند که ما را با چالش جدی در تأمین نیاز آبی پایدار این شهرستان مواجه کرده بود و بر همین اساس دولت و مجموعه وزارت نیرو با استفاده از ظرفیت های پایدار منابع آبی موجود نظیر سدهای جگین و سُهران، اقدام به تعریف دو پروژه ملی آبرسانی در این شهرستان کرد.

بهره برداری از فاز اول پروژه جگین - سردشت مدیر عامل آبفا استان گفت: پروژه انتقال آب از سد جگین به شهر سردشت و روستاهای مسیر شامل 81 کیلومتر خط انتقال، دو باب ایستگاه پمپاژ، 5 واحد مخزن و مجموعه تصفیه خانه آب با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه است که امسال فاز اول این پروژه وارد مدار بهره برداری شد و به زودی در مراسم رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته قصمی؛ برای انتقال آب از سدجگین به شهرستان سردشت و روستاهای مسیر یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده و 2 هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه نیاز آبی شهرستان سردشت و 10 روستای مسیر شامل وی، چخون، رازکا، جکدان، علی آباد، اَهوِن، گَروغ و دِهِندِر و … برطرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در بشاگرد

اجرای دو پروژه ملی آبرسانی در بشاگرد