مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 07:102020-05-06پزشكي

نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو در شرایط کرونا


رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره نگرانی های مربوط به انتقال کرونا از کولر ماشین گفت: در شرایطی که فرد مشکوک به داشتن کرونا در ماشین حضور دارد توصیه می شود آن فرد حتما از ماسک استفاده کند، - اما به طور کلی کولر در حالتی قرار داده شود که هوا را از بیرون بگیرد، خنک کند و به داخل ماشین بدهد تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کاظم ندافی با بیان این که گرم شدن هوا در مناطقی از کشور باعث نیاز به استفاده ازکولرهای گازی شده، درباره انتقال کرونا به وسیله این کولرها گفت: انتقال این ویروس از طریق قطرات ریز تنفسی است که در هنگام عطسه و سرفه توسط بیماران در هوا منتشر می شود.

تا این زمان هنوز انتقال این ویروس از طریق هوا به اثبات نرسیده است بنابراین در جایی که بیماران کرونایی بستری هستند معمولا این ریز قطرات در فاصله یک یا دو متر بیشتر برد انتقال ندارند، در نتیجه نمی توانند خود را به ورودی کولرهای گازی برسانند.

وی افزود: از سوی دیگر، کولرهای گازی دارای یک فیلتری هستند که برای شرایط عادی و گرفتن گردوغبار در آن ها تعبیه شده است.

وجود این فیلترها می تواند کمک کننده باشد، بنابراین توصیه می شود که در هنگام راه اندازی کولرهای گازی این فیلترها با دستورالعملی که توسط شرکت سازنده داده شده تمیز ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو در شرایط کرونا

نکاتی درباره استفاده از کولر خودرو در شرایط کرونا