مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 08:462020-05-06بين الملل

سابقه آمریکا در حملات بیولوژیک چگونه است؟


این روز ها که کرونا گریبان اکثر کشور های دنیا را گرفته فرضیه دست ساز بودن این ویروس و ایجاد آن یه منظور جمله بیولوژیک به کشور ها مطرح می شود بهتر است نگاهی به سابقه جنگ بیولوژیک در جهان انداخت.

*گوشه و کنار نشریات، علیرضا سلطانی: این روزها که کرونا گریبان اکثر کشورهای دنیا را گرفته فرضیه دست ساز بودن این ویروس و ایجاد آن یه منظور جمله بیولوژیک به کشورها مطرح می شود بهتر است نگاهی به سابقه جنگ بیولوژیک در جهان بیندازیم.

تاریخچه استفاده از سلاح بیولوژیک در گذشته در خیلی مورد توجه نبوده و عده ای از اساس آن را رد می کنند چرا که بشر در آن سال ها توانایی تشخیص بسیاری از بیماری ها را هم نداشته اما موارد معدودی هم قبل از قرن بیستم گزارش شده که به عنوان مثال می توان به آلوده کردن سرخ پوستان توسط انگلستان از طریق اهدای پتوهای آغشته به آبله (سال 1763 میلادی) اشاره کرد از ابتدای قرن بیستم حمله بیولوژیک به طور جدی مطرح شد و از اولین موارد آن آلوده کردن اسب ها و گاوها به ویروس و فرستادن آنها به سمت دشمن توسط آلمان ها در جنگ جهانی اول بود.

گرچه بعد از جنگ جهانی اول پروتکل ژنو در سال 1925 استفاده از سلاح های شیمیایی و بیولوژیک را ممنوع اعلام کرد اما این پروتکل مانع از تحقیق و استفاده کشورها از این سلاح ها نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سابقه آمریکا در حملات بیولوژیک چگونه است؟

سابقه آمریکا در حملات بیولوژیک چگونه است؟