مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 12:102020-05-06سياسي

گزارش ساواک از فعالیت آیت الله صدوقی و طلاب یزدی در ماه رمضان سال 57


رییس ساواک یزد در گزارشی می نویسد: حاج شیخ محمد صدوقی ظاهراً در حوادثی که اخیراً در منطقه یزد رخ داده مردم را در اجتماعات متشکله ازجمله مجلس ترحیم یک نفر معدوم در اردکان و سایر اجتماعات که در مساجد تشکیل می شود به آرامش و برقراری نظم دعوت می نماید لیکن .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، در سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، مناسبت های مذهبی فرصت بی بدیلی را برای فعالیت انقلابی به خصوص روحانیون در مناطق مختلف کشور فراهم می کرد.

به همین ترتیب حساسیت دستگاه امنیتی رژیم پهلوی بر برگزاری مراسمات مذهبی به خصوص در ماه مبارک رمضان دوچندان می شد.

از طرفی روحانیت مبارز برای تبلیغ در شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده و از سوی دیگر سازمان اطلاعات و امنیت درصدد خنثی سازی و مقابله با این اقدامات برمی آمد.

ماه رمضان سال 1357 در یزد نیز مانند دیگر نقاط کشور با محوریت شخصیتی نظیر آیت الله صدوقی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته بود.

در همین رابطه رییس ساواک یزد در گزارشی به تاریخ 4/5/1357 قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با موضوع طرح خنثی سازی اقدامات و تحریکات روحانیون افراطی در ماه مبارک رمضان می نویسد: کماکان اقدامات لازم به منظور خنثی سازی اقدامات و تحریکات روحانیون افراطی و متعصب مذهبی از طرف این سازمان و مراجع انتظامی معمول گردیده و در مدت ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش ساواک از فعالیت آیت الله صدوقی و طلاب یزدی در ماه رمضان سال 57

گزارش ساواک از فعالیت آیت الله صدوقی و طلاب یزدی در ماه رمضان سال 57