مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 05:362020-05-07اجتماعي

دنیای زیبای لاله های واژگون در قلب طبیعت زاگرس


لاله واژگون یکی از گونه های زیبای گیاهی استان لرستان است که با رنگ های زرد و قرمز بر دامن طبیعت لرستان خودنمایی می کند، عمده این گونه گیاهی در دشت لاله های واژگون دالانی در شهرستان الیگودرز و بخش زز و ماهرو واقع شده است و در فصل بهار با انتظار در مسیر جاده های لرستان چشم گردشگران و دوستداران طبیعت را خیره می کند.

دالانی از زیبایی های زاگرس شهرستان الیگودرز دشت زیبای لاله های واژگون لرستان را در خود جای داده است جایی که دالانی از زیبایی های زاگرس طبیعت گردان را انتظار می کشد تا اینجا قطعه ای از بهشت زیبای لرستان را تجربه کنند.

این دشت زیبا که با کوهستان هایی چون قالی کوه محصورشده است برای طبیعت گردان و گردشگران فرصتی برای دیدار زیباترین تابلوی بهار هنرمند است، جایی که هرساله شاهد حضور گردشگران زیادی از جای جای کشور برای دیدار این نقاشی خوش رنگ است.

بخش عمده این گونه در دشت لاله های واژگون دالانی در شهرستان الیگودرز قرار دارد مطابق نظر کارشناسان لاله های واژگون روییده در این دشت زیبا شامل اشک مریم و سوسن چلچراغ می شوند، گونه ای که با قامتی بلندتر از یک متر کل این دشت را زیر سایه گلبرگ های واژگون شده خود گرفته و در مدت زمان عمر کوتاه خود جاذبه ای بی بدیل را خلق کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیای زیبای لاله های واژگون در قلب طبیعت زاگرس

دنیای زیبای لاله های واژگون در قلب طبیعت زاگرس