مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 10:302020-05-07پزشكي

پوشش بیمه ای 80 هزار بیمار خاص در کشور


مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه حدود 80 هزار نفر از بیمه شدگان این سازمان، بیماران خاص هستند، گفت: 114 قلم دارو این بیماران تحت پوشش قرار داشته و پیوند کلیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در شبکه خبر درباره پوشش بیمه داروی بیماران خاص ، اظهار داشت: 5 بیماری شامل هموفیلی، تالاسمی، ام اس، بیماران پیوندی و دیالیز تحت پوشش هستند و حدود 80 هزار نفر از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، بیماران خاص هستند که از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در سبد 2 هزار و 450 قلم دارویی که به بیماران ارائه می کنیم، سالانه هزار و 200 میلیارد تومان هزینه مربوط به بیماران خاص می شود که 114 قلم دارو بوده و سرانه آنها در سال 16 میلیون تومان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: خدمات دیگری به بیماران خاص می شود؛ مانند پیوند کلیه، انجام دیالیز و نیز تزریق فاکتورهای خونی که به صورت رایگان انجام می شود.

در سال 98  بیماران 5 میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه داشتند و بیماران دیالیزی، در سال 4 میلیون بار به مراکز دیالیزی مراجعه می کنند.

موهبتی درباره ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج، خاطرنشان کرد: بیماری صعب العلاج مانند سرطان است که 150 قلم داروی آن تحت پوشش ما قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش بیمه ای 80 هزار بیمار خاص در کشور

پوشش بیمه ای 80 هزار بیمار خاص در کشور