مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 12:052020-05-07اقتصادي

مشکلات دام عشایرگچساران با کوچ دیرهنگام / کوچ عشایر به وسیله خودروهای سنگین


رییس اداره امور عشایر شهرستان های گچساران و باشت گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا و به تاخیر افتادن کوچ عشایر به مناطق ییلاقی مشکلاتی را برای دام این قشر به وجود آورده است.

-  صادق فاتحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با اشاره به جمعیت عشایر این شهرستان گفت: عشایر گچساران دارای جمعیتی بیش از یک هزار خانوار با جمعیتی بیش از هشت هزار نفر در مناطق عشایر این شهرستان سکونت دارند.

وی با بیان اینکه گچساران دارای 68 نقطه عشایری است، افزود: مناطقی از جمله دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از  مناطق عشایرنشین گچساران به شمار می رود.

رییس امور عشایر گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران یکی از قطب های اصلی عشایر استان است، عنوان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کوچ عشایر به مناطق سردسیری متفاوت تر از سال های قبل است.

فاتحی  با اشاره به اینکه این قشر مولد سالانه 2 هزار و 700 تن گوشت قرمز،6 هزار و 480 تن انواع فرآورده های لبنی، 150 تن پشم و 25 تن گوشت سفید تولید می کنند، گفت: امسال با شیوع ویروس کرونا و به تاخیر افتادن کوچ عشایر مشکلاتی را برای دام این قشر به وجود آورده است.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل گرما و رویش علفی به نام سیخک مشکلات گوارشی برای دام های عشایرنشین این مناطق به وجود آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات دام عشایرگچساران با کوچ دیرهنگام / کوچ عشایر به وسیله خودروهای سنگین

مشکلات دام عشایرگچساران با کوچ دیرهنگام / کوچ عشایر به وسیله خودروهای سنگین