مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 03:202020-05-08اقتصادي

توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خوزستان با کشت گیاهان دارویی


مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده، اجرایی می شود.

- علی کرد در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به برنامه ریزی این سازمان برای توسعه کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی، اظهار کرد: 10 سایت گیاهان دارویی با حضور پُر رنگ زنان روستایی و عشایری در استان فعال است که محصولاتی نظیر به لیمو، چای ترش، آلوئه ورا، زعفران و گل همیشه بهار در آنها کشت می شود.

وی با بیان اینکه از بهره برداران اصلی و تابعی در این طرح استفاده می شود، افزود: محققان معین مشاوره و آموزش های لازم را به بهره برداران ارائه می دهند و پس از برداشت محصولات در آزمایشگاه برای اخذ برند محصول گواهی شده مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی، هدف از اجرای این طرح را توسعه گیاهان دارویی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و عدم تخریب عرصه منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این اولین سالی است که این طرح در استان خوزستان به اجرا در آمده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، طرح توانمندسازی زنان روستایی و عشایری بر پایه زنجیره ارزش گیاهان دارویی گواهی شده بر اساس تفاهم نامه بین دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و معاونت خانواده و زنان ریاست جمهوری اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خوزستان با کشت گیاهان دارویی

توانمندسازی زنان روستایی و عشایری خوزستان با کشت گیاهان دارویی