مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 06:562020-05-09دانش

ساخت نخستین رادار کوانتومی به سرپرستی محقق ایرانی دانشگاه کلگری


فیزیکدانان اتریشی به سرپرستی شبیر برزنجه، استاد ایرانی دانشگاه کلگری موفق به ساخت نمونه اولیه یک رادار کوانتومی شدند.

- ساخت نخستین رادار کوانتومی به سرپرستی محقق ایرانی دانشگاه "کلگری" فیزیکدانان اتریشی به سرپرستی شبیر برزنجه، استاد ایرانی دانشگاه "کلگری" موفق به ساخت نمونه اولیه یک رادار کوانتومی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، فیزیکدانان موسسه علوم و فناوری اتریش(IST) نمونه اولیه راداری را اختراع کرده اند که از دره تنیدگی کوانتومی به عنوان روشی برای شناسایی اشیاء استفاده می کند.

این ادغام موفقیت آمیز از مکانیک کوانتومی در دستگاه ها می تواند به طور قابل توجهی بر صنایع زیست پزشکی و امنیتی تأثیر بگذارد.

درهم تندیگی کوانتومی یک پدیده فیزیکی است که به موجب آن دو ذره به هم پیوسته مرتبط می مانند و ویژگی های جسمی خود را بدون در نظر گرفتن فاصله از یکدیگر با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

اکنون دانشمندان گروه تحقیقاتی پروفسور ژوهانس فینک در انستیتوی علوم و فناوری اتریش(IST) با همکاری شبیر برزنجه از دانشگاه کلگری ، استفانو پیراندولا از موسسه فناوری ماساچوست(MIT) و دانشگاه یورک انگلیس و دیوید ویتالی از دانشگاه کامروینو در ایتالیا نوع جدیدی از فناوری آشکارسازی به نام روشنایی کوانتومی مایکروویو را به نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نخستین رادار کوانتومی به سرپرستی محقق ایرانی دانشگاه کلگری

ساخت نخستین رادار کوانتومی به سرپرستی محقق ایرانی دانشگاه کلگری