مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 07:552020-05-09بين الملل

درخواست پارلمان شیلی از دولت برای محکومیت طرح الحاق رژیم صهیونیستی


تعدادی از نمایندگان پارلمان شیلی با ارسال پیامی به وزارت خارجه این کشور، از دولت شیلی خواستند تصمیم رژیم صهیونیستی را درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری محکوم کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین وفا ، 66 تن از نمایندگان پارلمان شیلی از احزاب مختلف سیاسی این کشور، پیرامون تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری پیامی به روبرتو آمپوئرو، وزیر خارجه شیلی نوشته و در آن از دولت خواستند این تصمیم را محکوم کند.

آنها در این پیام خود طرح معامله قرن آمریکا و اقدامات مربوط به آن را با تمامی قطعنامه های ذی ربط سازمان ملل مغایر دانستند و گفتند، این طرح تنها خدمت به اهداف استعمارگرانه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکاست.

نمایندگان شیلی در پیامشان تصریح کردند، این کشور در نخستین دوره ریاست جمهوری سباستین پینه را، رییس جمهوری کنونی شیلی و براساس اصل تاریخی خود که از حقوق ملت ها در تعیین سرنوشت و استقلالشان حمایت می کند، کشور فلسطین را در مرزهای 1967 به رسمیت شناخت.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق نیز با راهکار تشکیل دو کشوری مورد حمایت شیلی مغایرت دارد و اشغالگری های مقامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین از جمله قدس شرقی براساس توافقنامه چهارم ژنو و معاهده رم، جنایت جنگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پارلمان شیلی از دولت برای محکومیت طرح الحاق رژیم صهیونیستی

درخواست پارلمان شیلی از دولت برای محکومیت طرح الحاق رژیم صهیونیستی