مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 01:502020-05-09بين الملل

تعدد اخبار کرونا با تاثیر بر عملکرد شناختی، مخاطبان را دچار بی حسی می کند


عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس گفت: رسانه و اخبار این توانمندی را دارند که رشته تمرکز و افکار ما پاره کنند و این موضوع تاثیرات عملکرد شناختی را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اگر شناخت ما از موضوع کرونا غیرواقع بینانه باشد، صدمات روان شناختی و جسمانی ناشی از نگرانی و ناامیدی ویروس جدی خواهد بود.

زمانی که شناخت ما بر اثر تحمل فشار یا رنج مخدوش می شود یکی از پیامدهای آن تخمین زدن زمان یک بحران است و این در حالی است که مثلاً در مورد ویروس کرونا، اپیدمیولوژی یا همه گیرشناسی این بیماری قطعا با داشتن اطلاعات درست و منابع شناختی موثق، متوقف خواهد شد.

استفاده از ظرفیت های علوم شناختی به ما کمک خواهد کرد که سوگیری های شناختی در مورد این ویروس به حداقل برسد و ذهن از لنگر انداختن دور بماند.

نگاه های غیرواقع بینانه به کرونا در دو سوی طیف واقعیت قرار می گیرند که اضطراب های روان شناختی ناشی از مرگ در یک سوی این طیف و در سمت دیگر انکار بیماری قرار دارد.

می توان گفت با توجه به واقعیت وجودی یک بیماری ویروسی در حال سرایت، جدی گرفتن و نه انکار و نه فاجعه سازی می تواند ما را به یک واقع بینی متعادل برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعدد اخبار کرونا با تاثیر بر عملکرد شناختی، مخاطبان را دچار بی حسی می کند

تعدد اخبار کرونا با تاثیر بر عملکرد شناختی، مخاطبان را دچار بی حسی می کند