مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 04:152020-05-10اقتصادي

مزایای پیوستن ازبکستان و تاجیکستان به اوراسیا


کارشناس اقتصادی منطقه با اشاره به احتمال عضویت ازبکستان و تاجیکستان به اتحادیه اوراسیا علت اصلی از پیوستن این کشورها را با تسهیل فعالیت مهاجران کاری ازبک و تاجیک در قلمرو این اتحادیه مرتبط دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، یوری کوفنر سردبیر پایگاه مطالعات اوراسیا با اشاره به موضوع زمزمه های در مورد الحاق تاجیکستان و ازبکستان به اتحادیه اوراسیا در گزارشی به تشریح این مسئله پرداخت.

در این مطلب آمده است:علت اصلی تاثیر پیوستن ازبکستان و تاجیکستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سیل مهاجرت کاری اتباع این کشورها به روسیه و نحوه فعالیت این افراد در روسیه دیگر کشورهای عضو این اتحادیه مرتبط است.

ایجاد و فعالیت بازار عمومی کار که در آن شهروندان 5 کشور عضو از حقوق های برابر کار، آزادی تردد و تامین اجتماعی برخوردار هستند، یکی از دستاوردهای اصلی اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

بر اساس گزارش بانک جهانی و سازمان آمار اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در سال 2017 میلادی تقریبا 8 میلیون شهروند،کارگر اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بازار کار اتحادیه فعالیت و به کشور خود 7 میلیارد دلار ارسال کرده اند.

به طور مثال کارگران مهاجر ارمنستان و قرقیزستان در سال گذشته به ترتیب 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای پیوستن ازبکستان و تاجیکستان به اوراسیا

مزایای پیوستن ازبکستان و تاجیکستان به اوراسیا