مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 04:502020-05-10پزشكي

شناسایی 57 زوج مشکوک به تالاسمی در خراسان شمالی


رییس گروه مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از شناسایی 57 زوج مشکوک به تالاسمی در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: - هفت هزار و 17 زوج سال گذشته به مراکز بهداشتی برای ازدواج مراجعه کردند که تعداد 57 زوج مشکوک شناسایی و در چرخه مراقبت بیماری تالاسمی قرار گرفتند.

روح الله یزدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر 38 بیمار تالاسمی در استان حضور دارند که 35 نفر از آن ها خدمات درمانی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: بیماری تالاسمی یکی از شایع ترین اختلالات و بیماری های خونی است که به صورت ارثی از والدین به فرزندان منتقل می شود.

یزدانی با بیان اینکه برای جبران کمبود یا فقدان هموگلوبین سالم، به بیماران مبتلا به تالاسمی دائم خون تزریق می شود، خاطرنشان کرد: بدن نیز جهت جبران این کمبود، فعالیت سیستم خون سازی خود را در استخوان های بلند مثل استخوان ران و همچنین استخوان های پهن مثل استخوان های سر و صورت افزایش داده که این خود موجب تغییر شکل و بزرگ شدن استخوان های فوق و در نتیجه تغییر شکل ظاهری افراد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تالاسمی به دو نوع آلفا و بتا تقسیم می شود که بتا تالاسمی به دو صورت شدید یا خفیف در افراد دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 57 زوج مشکوک به تالاسمی در خراسان شمالی

شناسایی 57 زوج مشکوک به تالاسمی در خراسان شمالی