مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 05:002020-05-10دانش

چاپ 3 بعدی فومی که 40 برابر می شود


دانشمندان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک نوع فوم شده اند که تا 40 برابر حجم اولیه خود بزرگ می شود و محدودیت اندازه را در چاپگرهای سه بعدی رفع کردند.

- دانشمندان با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به ساخت یک نوع فوم شده اند که تا 40 برابر حجم اولیه خود بزرگ می شود و محدودیت اندازه را در چاپگرهای سه بعدی رفع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، چاپ سه بعدی یک فناوری جالب و چند منظوره است که کاربردهای بی شماری دارد.

با این حال تاکنون در یک چیز دچار محدودیت بوده است و آن، اندازه چاپگر سه بعدی است.

اما اکنون این موضوع ممکن است به زودی تغییر کند، چرا که گروهی از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو(UC San Diego) یک فوم ایجاد کرده اند، که می تواند تا 40 برابر اندازه اصلی خود گسترش یابد.

در چکیده مطالعه این محققان نوشته شده است: در تولید مدرن، یک محدودیت کاملاً پذیرفته شده است و آن اینکه قطعات ساخته شده در یک فرآیند تولید، باید کوچکتر از دستگاهی باشند که آنها را تولید می کنند و پس از تولید چنین قطعاتی می توان پس از پردازش، چسباندن به یکدیگر و جوشکاری آنها را به ساختارهای بزرگتر شکل داد.

محققان می گویند: ما یک فوم رزین پرپلیمر(prepolymer) را برای ساخت مواد افزودنی لیتوگرافی ایجاد کرده ایم که می تواند پس از چاپ، گسترش یابد و قطعاتی تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ 3 بعدی فومی که 40 برابر می شود

چاپ 3 بعدی فومی که 40 برابر می شود