مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 05:102020-05-10اجتماعي

تخریب دیوار تالاب «صالحیه»/ محیط زیست شکایت کرد


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز با اشاره به تخریب دیوار تالاب صالحیه و خروج 80 درصد آب از زهکش مجاور، گفت: در این خصوص شکایتی تقدیم دادستان شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: خبر رسید که در پی بارش های اخیر جداره دیوار تالاب صالحیه فرو ریخت و حجم قابل توجهی از آب خارج و از طریق زهکش مجاور به دشت های پایین منتقل شد.

تالاب صالحیه که تنها تالاب استان البرز با وسعت 200 هکتار است زیستگاه 120 گونه پرنده بوده و طی یک سال اخیر برای حیات دوباره اش تلاش های زیادی صورت گرفته است.

اما بر اساس ماده یک قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور، هرگونه بهره برداری و اقدامی که منجر به تخریب و آلودگی غیرقابل جبران تالاب ها شود، ممنوع و حفاظت و احیا تالاب ها از مصادیق حقوق عامه بوده و مرجع تشخیص تخریب و آلودگی غیرقابل جبران، سازمان حفاظت محیط زیست است؛ در نتیجه شکایتی در خصوص اثرات مخرب و غیرقابل جبران کانال زهکش بر تالاب صالحیه و تشدید پدیده گرد و غبار از سوی محیط زیست تنظیم و تقدیم دادستانی شهرستان نظرآباد شد.

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان البرز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: دیواره مشترک بین تالاب صالحیه و زهکش تخریب شده و موجب خروج حجم بالایی از آب تالاب صالحیه و هدایت آن به خارج استان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب دیوار تالاب «صالحیه»/ محیط زیست شکایت کرد

تخریب دیوار تالاب «صالحیه»/ محیط زیست شکایت کرد