مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-05-10سياسي

مشخص شدن موضوع علمی مراسم یادروز حافظ


مدیر مرکز حافظ شناسی و کرسی پژوهشی حافظ، گفت: بررسی و نقد کارنامه ی حافظ پژوهی به عنوان موضوع علمی برنامه های بیست و چهارمین یادروز حافظ تعیین شده است.

- ایسنا/فارس مدیر مرکز حافظ شناسی و کرسی پژوهشی حافظ، گفت: "بررسی و نقد کارنامه ی حافظ پژوهی" به عنوان موضوع علمی برنامه های بیست و چهارمین یادروز حافظ تعیین شده است.

کاووس حسنلی یکشنبه 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازبینی، بررسی و نقد همیشگی وضعیت پژوهش های ادبی و آسیب شناسی آن می تواند راه را برای رسیدن به وضعیت مطلوب هموارتر کند، گفت: سال هاست که در حوزه های مختلف حافظ پژوهی از جمله تصحیح، ترجمه، شرح، نقد و تحقیقات ادبی آثار گوناگون پدید می آید و منتشر و در کنار آثار مختلف علمی، محصولات گوناگون هنری نیز بر اساس شعر حافظ تولید و عرضه می شود.

استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: معمولا آثار ارزشمند و شایسته ی توجه، بعد از انتشار از سوی صاحب نظران داوری و نقد و بررسی می شوند.

اما شایسته است آثار پدید آمده در یک باهم نگری و به گونه ای کلی در دوره های مختلف نیز بررسی و آسیب شناسی شوند.

حسنلی گفت: چنانچه وضعیت گذشته و حال به صورتی علمی، دقیق و انتقادی بررسی و آسیب شناسی شود، ممکن است بتوان با پرهیز از کارهای تکراری، فعالیت هایی را سامان داد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشخص شدن موضوع علمی مراسم یادروز حافظ

مشخص شدن موضوع علمی مراسم یادروز حافظ