مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 08:302020-05-10فرهنگي

مرمت 13 نقش آرامگاه خشایارشاه


مدیر داخلی مجموعه تاریخی نقش رستم در استان فارس از انجام مرمت اضطراری 13 نقش از نقوش آرامگاه خشایارشاه خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر داخلی مجموعه تاریخی نقش رستم در استان فارس از انجام مرمت اضطراری 13 نقش از نقوش آرامگاه خشایارشاه خبر داد.

مصطفی رخشنده خو گفت: بخش عمده ای از نقوش آرامگاه خشایارشاه در اثر ترک، رویش گیاه، نهان شکفتگی، انقباض و انبساط و فشار داخلی سنگ دچار عارضه هایی نظیر تکه تکه شدن و شکستگی و جدایش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، رخشنده خو گفت: با تدوین طرح مرمت اضطراری توسط کارگروه دفتر فنی مجموعه، فعالیت های مرمتی بر روی نقوش با اولویت پرخطر آغاز شده است.

او ادامه داد: تاکنون 13 نقش شامل نقش های پادشاه، انسان بالدار (فروهر)، ماه، آتشدان، نیزه داران، نقش بزرگان و بلندپایگان جبهه شرقی، سکاهای آنسوی دریا، بابلی، ثته گوشی، هراتی، اسکودارا، خوزی و پارسی مرمت شده است.

مدیر داخلی مجموعه تاریخی نقش رستم گفت: کارگاه مرمت آرامگاه خشایارشاه یکی از بزرگ ترین کارگاهای مرمتی به شمار می رود که از تابستان سال 96 فعالیت های خود را بر روی این اثر تاریخی آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نقش رستم نام مجموعه ای باستانی واقع در شهرستان مرودشت استان فارس است که در فاصلهٔ شش کیلومتری از مجموعه میراث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 13 نقش آرامگاه خشایارشاه

مرمت 13 نقش آرامگاه خشایارشاه