مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 08:302020-05-10اقتصادي

کاهش کشت های آب بر در سمنان/رشد 15 درصدی تامین کود شیمیایی کشاورزان استان


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از رشد 15 درصد تامین کود شیمیایی برای بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

- ایسنا/سمنان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از رشد 15 درصد تامین کود شیمیایی برای بخش کشاورزی در این استان خبر داد.

سید حسن میرعماد 21 اردیبهشت با بیان اینکه امسال شاهد رشد در تأمین کود مورد نیاز اراضی کشاورزی استان بودیم اظهار کرد: در زمینه تأمین کود شیمیایی برای کشاورزان استان در سال زراعی جاری مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد تصریح کرد: اراضی کشاورزی استان سمنان به سه صورت باغی، زراعی و آیش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به تفکیک اراضی باغی، زراعی و آیش این استان پرداخت و گفت: در مجموع در 88 هزار هکتار محصولات زارعی، 61 هزار هکتار محصولات باغی کشت می شود و مابقی نیز به صورت آیش است.

میرعماد به برخی از سیاست های این سازمان در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین اولویت ها در بخش کشاورزی استان سمنان این است که با کاهش سطح محصول بیشتری برداشت شود یعنی عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان نیز گفت: در این استان تلاش می شود تا محصولات مناسب با اقلیم کشت شود و در این راستا الگوی کشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کشت های آب بر در سمنان/رشد 15 درصدی تامین کود شیمیایی کشاورزان استان

کاهش کشت های آب بر در سمنان/رشد 15 درصدی تامین کود شیمیایی کشاورزان استان