مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 08:502020-05-10اقتصادي

مریوان شهر بی غسالخانه/غسل اموات در مساجد انجام می شود


مریوان به عنوان سومین شهر پرجمعیت کردستان تنها یک غسالخانه بدون امکانات و آب گرم دارد که همین موضوع موجب شده مردم حاضر به غسل و تدفین اموات خود در این غسالخانه نباشند و غسل اموات در مساجد انجام می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، مریوان مرکز شهرستان مریوان یکی از شهرستان های مرزی در 125 کیلومتری غرب شهرستان سنندج، مرکز استان کرستان قرار دارد.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 خورشیدی، جمعیت کل شهرستان به 195 هزار و 263 نفر بوده که   151 هزار و 188 نفر آن را جمعیت شهری و  44 هزار و 74 نفر جمعیت روستایی این شهر را تشکیل داده اند.

براساس جمعیت شهر مریوان سومین شهر بزرگ استان کردستان محسوب می شود این طبیعی است در هرجایی اجتماعی وجود دارد زاد و ولد و مرگ و میر نیز وجود خواهد داشت.

بحث غسل و تدفین اموات از صدر اسلام و حتی قبل از آن وجود داشته است، مردم قبل ترها امواتشان را در منازل غسل و تدفین می کردند، با گذشت زمان و ایجاد غسالخانه در مساجد اموات در مسجد همان محل سکونت خود غسل و تدفین می شدند.

رفته رفته مسئولیت صفر تا صد کار مردگان و رهسپارشدنشان به خانه ابدی به دست سازمان آرامستان های شهرداریها افتاد و به همین منظور زیرساختهای مختلف برای پاسخگوی به نیاز جامعه در این خصوص ایجاد شد تا جایکه امروز با ورود به هر آرامستانی غسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریوان شهر بی غسالخانه/غسل اموات در مساجد انجام می شود

مریوان شهر بی غسالخانه/غسل اموات در مساجد انجام می شود