مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 17:162020-05-10فرهنگي

میراث دار نسل سوم کتابفروشی محمدی شیراز درگذشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمدی که از پیشکسوتان نشر و کتاب استان فارس به شمار می رفت و از نسل سوم خاندان محمدی بود که در کسوت کتابفروشی قرار داشت، پس از ایست قلبی در شیراز درگذشت.

محمد محمدی از 10 سالگی کار چاپ و نشر را در شیراز آغاز کرد و کتابفروشی را ادامه داد؛ کتابفروشی محمدی شیراز، در سال 1270 یعنی 129 سال پیش توسط محمدهادی محمدی معروف به شیرازی شروع به کار کرد.

این کتابفروشی چهار نسل است که به کار خود ادامه می دهد.

پدر پدربزرگ مدیر کنونی کتابفروشی محمدی در زمان قاجاریه چاپخانه سنگی را از بمبیی هندوستان وارد شیراز کرد که در آن روزگار کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بود و کار چاپ و نشر و کتابفروشی از آن روزگار شروع شد.

بهنام محمدی، فرزند این کتابفروش پیرامون مراسم یادمان این پیشکسوت فرهنگی شیراز، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد مراسمی برگزار نخواهد شد و هزینه های بزرگداشت آن مرحوم صرف امور خیریه می شود.

محمدی، اعلام کرد: پیکر مرحوم محمد محمدی روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه در گورستان شاه داعی الله شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس درپی درگذشت کتابفروش پیشکسوت شیرازی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی پیامی در گذشت محمد محمدی، ناشر و کتابفروش پیشکسوت شیرازی و نام آشنای دیار فارس که مدیریت کتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث دار نسل سوم کتابفروشی محمدی شیراز درگذشت

میراث دار نسل سوم کتابفروشی محمدی شیراز درگذشت