مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 21:452020-05-10اجتماعي

غذاهای بوشهری متنوع و مقوی هستند خوردنی هایی متناسب با اقلیم


خبرگزاری مهر، گروه استان ها، عصمت اسماعیلی؛ مردم دریا دل استان بوشهر، آیین ها و سنت های ویژه ای خود را دارند که هر کدام از این آیین ها از گذشتگان دور، نسل به نسل آمده و جزیی از خاطره جمعی مردمان این دیار هستند.

غذاهای این استان نیز ویژه و در بسیاری موارد، خاص منطقه گرم و معتدل این استان و متناسب با شرایط زندگی و آب هوا آن است.

استان بوشهر یکی از استان های گردشگر پذیر در کشور محسوب می شود که دارای جاذبه های فراوان از سواحل زیبا، روستاهای گردشگری و بازارهای تجاری است و هرساله گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور به این استان بخصوص بنادر شمالی گناوه و دیلم سفر می کنند.

در کنار این جاذبه ها، غذاهای محلی و سنتی این استان نیز از مهمترین جاذبه های آن است و می توان گفت که همه غذاهایی که در این استان تهیه و پخت می شوند در طبع محلی اهالی خونگرم و مهمان نواز این استان ریشه دارد.

گردشگران و مسافران با سفر به این استان، طعم این غذاها و خوراکی های لذیذ را چشیده و تجربه ی شیرینی از سفر خود به یادگار می گذارند.

از جمله برترین غذاهای بوشهری می توان به قلیه ماهی، قلیه میگو، قیمه بوشهری، شکر پلو، رنگینک، یتیمک بوشهری، دمی لخ لاخ، نان قراپیچ، حلوای انگشت پیچ و نان گرده، نان تیری اشاره کرد از جمله برترین غذاهای بوشهری می توان به قلیه ماهی، قلیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهای بوشهری متنوع و مقوی هستند خوردنی هایی متناسب با اقلیم

غذاهای بوشهری متنوع و مقوی هستند خوردنی هایی متناسب با اقلیم