مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 05:472020-05-11فرهنگي

فراخوان مقاله فصلنامه کتاب نقد «آینده نگاری تمدنی جهان پساکرونا»


فراخوان نگارش مقاله با موضوع تحلیل تمدنی جهان در میانه فاجعه کرونا و آینده نگاری تمدنی جهان پساکرونا توسط فصلنامه انتقادی نظری کتاب نقد منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین رمضانی رییس مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نظر دارد شماره آتی فصلنامه کتاب نقد را به نگارش مقالات پیرامون تحلیل تمدنی جهان در میانه فاجعه کرونا و آینده نگاری تمدنی جهان پساکرونا اختصاص دهد.

وی افزود: بیماری همه گیر کرونا، در این روزها تبدیل به بحرانی عالمگیر شده است؛ و زندگی فرد فرد انسان ها و به تبع آن حیات اجتماعی و مدنی جوامع را از خود متأثر نموده است.

همه ارکان حیات فردی و اجتماعی، از درونی ترین حالات روحی، روانی و جسمانی افراد انسانی تا اقتصاد و معیشت، فرهنگ و آداب عمومی، نهادها و ساختارهای اجتماعی، و سیاست و حکمرانی ملی، بین المللی و جهانی، دچار بحران شده اند.

چشم انداز حوادث نیز تاکنون نشانی از بهبود ندارد؛ چراکه علی رغم تلاش دولت ها برای عادی سازی یا عادی جلوه دادن وضعیت موجود، هر روز بر آمار مبتلایان در کشورهای مختلف افزوده می شود و از اوج گیری دوباره و سه باره این همه گیری سخن به میان می آید؛ و البته هر روز، زوایای جدیدی از آثار فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان مقاله فصلنامه کتاب نقد «آینده نگاری تمدنی جهان پساکرونا»

فراخوان مقاله فصلنامه کتاب نقد «آینده نگاری تمدنی جهان پساکرونا»