مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-11اجتماعي

توقیف 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به داخل کشور در مرز باشماق مریوان


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: طبق قانون مدیریت پسماند، از ورود 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شد و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

- ایسنا/کردستان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: طبق قانون مدیریت پسماند، از ورود 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به کشور، در گمرگ باشماق مریوان ممانعت شد و محموله مذکور به کشور عراق عودت داده شد.

فریبا رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در پی وصول گزارشی مبنی بر ورود مقدار 108 تن پسماند ویژه به کشور از طریق مرز باشماق مریوان، کارشناسان حفاظت محیط زیست کردستان به محل مراجعه کرده و پس از بازدید و بررسی و پایش موضوع، صحت گزارش را تایید کردند.

وی تصریح کرد: پسماند ویژه مذکور، در 4کامیون حاوی خاکستر و غبار فلز روی ناشی از فرآوری صنایع فولاد و آهن در کشور عراق بوده و ضمن عدم داشتن مجوز قانونی، طی بارنامه جعلی در قالب کنسانتره سرب سولفیدی جاسازی شده و حمل آن به مقصد استان قم بوده است.

رضایی افزود: در اجرای ماده 2 مقررات کنوانسیون بازل و همچنین شیوه نامه واردات و پسماندهای ویژه به استناد ماده 14 قانون مدیریت پسماند که هر گونه واردات و صادرات پسماندهای ویژه بدون رعایت مفاد کنوانسیون مذکور و بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست در کشور را ممنوع اعلام کرده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقیف 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به داخل کشور در مرز باشماق مریوان

توقیف 108 تن پسماند ویژه غیر مجاز به داخل کشور در مرز باشماق مریوان