مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 06:372020-05-11اقتصادي

تصمیم گیری در خصوص حذف صفر از پول ملی عجولانه بود


عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی مقداری عجولانه بوده، باید روی آن بحث های کلانی صورت می گرفت و با قشرهای مختلف در اقتصاد و نخبگان مشاوره می شد.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی مقداری عجولانه بوده، باید روی آن بحث های کلانی صورت می گرفت و با قشرهای مختلف در اقتصاد و نخبگان مشاوره می شد.

محسن شرکا در گفت وگو با ایسنا، در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: کشورهایی که این کار را انجام دادند، همزمان کل نظام اقتصادی خود را جراحی کردند و اینگونه نبوده که بخواهند صرفا صفرها را حذف کنند، درصد تورم آنها به جایی رسیده بوده که نیاز به چنین کاری داشتند.

وی افزود: میانگین تورم 10 ساله گذشته ما به عددی نرسیده که بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم.

اقتصاد ما در کلان دچار مشکل است و من تصور نمی کنم حذف چهار صفر اتفاق خاصی را رقم بزند، غیر از اینکه مشکل هم ایجاد خواهد کرد.

شرکا ادامه داد: آیا میوه فروش هم چهار صفر از قیمت محصول خود کم می کند؟ آیا یخچال ساز هم می تواند این کار را انجام دهد؟ آیا به طور کل قیمت های اجناس تغییر خواهد کرد؟ من بعید می دانم این اتفاق در شرایط فعلی تاثیر مثبتی بر اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم گیری در خصوص حذف صفر از پول ملی عجولانه بود

تصمیم گیری در خصوص حذف صفر از پول ملی عجولانه بود