مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 07:502020-05-11سياسي

رعایت حق الناس در امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد


در امر به معروف و نهی از منکر چون با مردم سروکار داریم حق الناس مطرح می شود.

کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید تقوا داشته و هدفش اصلاح باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برنامه صبح صیام رادیو گفت و گو با موضوع حق الناس و امر به معروف و نهی از منکر و با حضور عبدالحسین فقهی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و کارشناس مذهبی به روی آنتن رفت.

عبدالحسین فقهی با بیان اینکه مکتب اسلام، مکتب فرهنگ محور و تربیت محور و نه قدرت محور است، گفت: در سوره عصر خداوند در قرآن می فرماید مردم در زیان کاری هستند جز کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خداوند می فرماید بندگان من عمل صالح را بر اساس ایمان انجام می دهند، تصریح کرد: یعنی باید باور، تربیت و فرهنگ طوری باشد که این انگیزه ایجاد شود تا ایمان بیاورند و بعد عمل صالح انجام دهند.

به همین خاطر در اسلام به زندان و جریمه و مجازات کمتر توجه شده و بیشتر تکیه بر فرهنگ و تربیت و ایجاد انگیزه درونی است و یکی از نمونه های این مطلب امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر منحصر به احکام دینی خاص نیست، اظهار کرد: البته اساس امر به معروف و نهی از منکر احکام دینی است ولی در همه موارد و رفتارهای فردی و اجتماعی که در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت حق الناس در امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد

رعایت حق الناس در امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد