مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 08:552020-05-11اجتماعي

سرنوشت پسماندهای عفونی بیمارستان های تأمین اجتماعی همدان


مطابق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‎های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی شده و از این رو تمامی فعالیت هایی که موجب آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن شود، - ایسنا/همدان مطابق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‎های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی شده و از این رو تمامی فعالیت هایی که موجب آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن شود، ممنوع بوده است.

برای تحقق این اصل و به منظور حفظ محیط زیست کشور از آثار زیان بار پسماندها و مدیریت بهینه آنها، تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به رعایت قانون مدیریت پسماندها و آیین نامه های مربوطه هستند.

یکی از مهمترین آلایندهای محیط زیست پسماندها هستند که در این قانون، پسماندها به چند دسته از جمله پسماندهای عادی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی یا بیمارستانی و .

تقسیم می شود.

کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست در جلسه مورخ 19 اسفند سال 86، ضوابط و روش های مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و پسماندهای وابسته را تصویب کرد که مطابق این ضوابط پسماندهای پزشکی ویژه به تمامی پسمانده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت پسماندهای عفونی بیمارستان های تأمین اجتماعی همدان

سرنوشت پسماندهای عفونی بیمارستان های تأمین اجتماعی همدان