مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 10:202020-05-11اقتصادي

انجام مطالعات زهکشی در 250 هزار هکتار از مزارع مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از انجام مطالعات زهکشی در 250 هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزیزاله شهیدی فر بعدازظهر دوشنبه در گردهمایی سراسری آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان از انجام مطالعات زهکشی در 250 هزار هکتار از اراضی استان خبر داد و گفت: آب و خاک دو فاکتور مهم در تولید است و بدون این دو فاکتور مهم کشاورزی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت علی رغم همه تنگناهای مالی که دارد اما در بخش آب و خاک بویژه در سامانه های نوین آبیاری، تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری و لایروبی آببندان ها اتفاقات خوبی رقم خورد و اعتبارات خوبی تخصیص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بخشی از مطالعات زهکشی اراضی شالیزاری استان در چهار دهه گذشته انجام شد، افزود: تاکنون 250 هزار هکتار اراضی استان مطالعات زهکشی انجام شد و باید ردیف بودجه اعتباری برای اجرای آن اختصاص پیدا کند.

شهیدی فر بیان کرد: پیگیری های زیادی برای اعتبارات لایروبی آببندان ها در حال انجام است که مقرر شد 90 درصد اعتبارات این طرح در حوزه جهاد کشاورزی باشد تا بهتر هزینه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شروع کرونا، بخش کشاورزی در سال جهش تولید توانست تاکنون رشد اقتصادی 10 درصدی کشور را به خود اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مطالعات زهکشی در 250 هزار هکتار از مزارع مازندران

انجام مطالعات زهکشی در 250 هزار هکتار از مزارع مازندران