مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 04:402020-05-12دانش

حذف صفر می تواند آثار تورمی منفی بر اقتصاد داشته باشد


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین در اشاره به حذف صفر از پول ملی گفت: باید ببینیم حذف صفر به چه قیمتی انجام می شود، این اقدام حتی می تواند آثار تورمی منفی بر روی اقتصاد داشته باشد و در پی آن افزایش قیمت ها راحت تر اتفاق بیفتد.

- ایسنا/قزوین عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قزوین در اشاره به حذف صفر از پول ملی گفت: باید ببینیم حذف صفر به چه قیمتی انجام می شود، این اقدام حتی می تواند آثار تورمی منفی بر روی اقتصاد داشته باشد و در پی آن افزایش قیمت ها راحت تر اتفاق بیفتد.

بیت الله اکبری مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشورهای مختلفی از جمله آلمان در سال 1923 و ترکیه در سال 2005 اقدام به حذف صفر کرده اند، آخرین کشور هم چهار سال پیش اقدام به حذف صفر از پول ملی خود کرده است.

وی ادامه داد: حذف صفر در سال های دور که فضای دیجیتالی و الکترونیکی رونق نداشت مطلوب به نظر می رسید، آن زمان سکه و اسکناس بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در فضای الکترونیکی عملاً حذف صفر نه تنها دستاوردی ندارد بلکه مشکلات بزرگی را ایجاد می کند.

این دکترای تخصصی علوم اقتصادی تشریح کرد: از جمله مشکلات حذف صفر می توان به پنهان شدن افزایش قیمت اشاره کرد مثلاً اگر کالایی با رشد 40 درصدی از 1000 تومان به 1400 تومان برسد این رشد برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف صفر می تواند آثار تورمی منفی بر اقتصاد داشته باشد

حذف صفر می تواند آثار تورمی منفی بر اقتصاد داشته باشد