مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 05:002020-05-12اقتصادي

مشکلات واردات تجهیزات آی تی؛ این بار تخصیص ارز


در حال حاضر برای تجهیزات آی تی تقاضا وجود دارد اما تعداد کالا محدود است و این موضوع به افزایش قیمت کالاها منجر شده، این در حالی است که به اذعان بخش خصوصی و واردکنندگان، - در حال حاضر برای تجهیزات آی تی تقاضا وجود دارد اما تعداد کالا محدود است و این موضوع به افزایش قیمت کالاها منجر شده، این در حالی است که به اذعان بخش خصوصی و واردکنندگان، پس از لغو ممنوعیت واردات تجهیزات آی تی و فراهم شدن امکان ثبت سفارش، ارزی به این کالاها تخصیص نمی یابد تا واردات انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش اعلام شد وزارت صمت تصمیم دارد واردات هرگونه کالای خارجی دارای مشابه داخلی را ممنوع کند.

اما ممنوعیت واردات برخی تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث اعتراض شرکت های تامین کننده و فعالان حوزه فناوری شده و سازمان نظام صنفی رایانه ای به این موضوع واکنش نشان داد و در نهایت نیز اعلام شد ممنوعیت واردات تجهیزات آی تی لغو شده است.

بعد از رفع ممنوعیت یک ماه ثبت سفارش برخی تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت حالا واردکنندگان این بازار خبر از مشکلات جدید با بانک مرکزی می دهند.

واردکنندگان کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات می گویند که هنوز و بعد از گذشت دو ماه از سال 1399 موفق به دریافت ارز برای واردات کالاهای خود به کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات واردات تجهیزات آی تی؛ این بار تخصیص ارز

مشکلات واردات تجهیزات آی تی؛ این بار تخصیص ارز