مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:152020-05-12اقتصادي

استاندارد مهارت شغلی تعریف شده در فنی حرفه ای دو برابر می شود


رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: 5 هزار استاندارد مهارت شغلی در سازمان تعریف شده که امسال ضمن بازنگری در استانداردها و تعریف مشاغل جدید این تعداد به 10 هزار مورد افزایش خواهد یافت.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اوسط هاشمی در اولین جلسه شورای مهارت استان قزوین که ظهر سه شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما تدبیر لازم برای استفاده از سرمایه های انسانی وجود نداشته و به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت نیروی انسانی کشور در مسیر توسعه متوازن قرار نگرفته ایم و توسعه کشور به خوبی محقق نشده است.

وی ادامه داد: در کشور نیازسنجی خوبی نداشته ایم و با توجه به سرعت بسیار بالای علم و تکنولوژی، نیروهای انسانی کشور در بسیاری از بخش ها از مهارت های لازم برخوردار نیستند در حالی که 25 سال آینده، دنیای مهارت خواهد بود.

هاشمی افزود: تدبیر و برنامه ریزی یک ضرورت ملی است لذا شورای مهارت در کشور شکل گرفته که متشکل از چهار شورای مهم کشور از جمله شورای کار و رفاه، اشتغال و مهارت است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: متأسفانه در سطح ملی به حوزه مهارت آموزی توجه لازم نشده در حالی که مهارت از پیوست ها و الزام توسعه و پیشرفت محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندارد مهارت شغلی تعریف شده در فنی حرفه ای دو برابر می شود

استاندارد مهارت شغلی تعریف شده در فنی حرفه ای دو برابر می شود