مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 12:302020-05-12حوادث

تَرَک به جان شاهکار معماری جهان؛ نفسِ «فلک الافلاک» به شماره افتاد!


سیل و زلزله و بی مهری جمعشان جمع شد تا شاهکار معماری جهان از نفس بیفتد، می گویند به دلیل زلزله ترک های دیوارهای آن عمیق تر شده، هشدارها جدی است، - فلک الافلاک را دریابید، زود دیر می شود.

- گروه استان ها: زلزله که آمد شاید بعد از خبرِ کمترین خسارات مالی و جانی مهم ترین موضوعی که رسانه ای شد خسارات زمین لرزه به قلعه باستانی خرم آباد بود، بنایی که در نوبت ثبت جهانی قرار دارد و نماد لرستانِ زیبا محسوب می شود.

اما این خبر تازگی نداشت، قبل تر خسارات سیل به فلک الافلاک به سر خط اخبار رفته بوده و متأسفانه کسی به داد این بنای تاریخی نرسیده بود، همان طور که پیش از آن نیز موضوع استحکام بخشی این قلعه مغفول مانده بود.

خسارت روی خسارت آمد تا برای فلک الافلاک هرسال دریغ از پارسال باشد؛ حالا دردهای این بنای تاریخی آن قدری شده که نفس هایش را به شماره انداخته است؛ قلعه ای که زمانی نگاهبان امنیت این دیار بوده و نگاهدار میراث فرهنگی چندین هزارساله اش.

فلک الافلاک شاهکار معماری دنیا قلعه باستانی فلک الافلاک یکی از شاخص ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تَرَک به جان شاهکار معماری جهان؛ نفسِ «فلک الافلاک» به شماره افتاد!

تَرَک به جان شاهکار معماری جهان؛ نفسِ «فلک الافلاک» به شماره افتاد!